izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 18 april 2010

Stormsöndag

Av Magdalena Hoof - 18 april 2010 14:14

Det blir alltid stormigt ute när solen väl tittar fram och det känns att det faktiskt hade kunnat vara riktigt varmt och skönt ute om det nu inte hade stormat.

Det blir lite lä ute på altanen om man sitter under taket liksom, men inte sådär varmt och skönt som man vill ha det.

Det är i och för sig bara april än men ändå.

Så jag har städat idag istället för att sola min fräkniga nuna.

Jag har dammat och dammsugit och plockat iordning inne på rummet och städat och skurat våran toalett äntligen som jag har tänkt att göra i evigheter. Så nu är den riktigt fin. Man skulle kunna tillaga mat på toalettstolen om man kände för det!

Om 1 timme bär det av till Friskis för ännu ett pass den här veckan. Och jag må ju säga att jag har faktiskt gått ner ännu mer i vikt trots att jag inte tränat på en månad innan den här veckan. -4,5 kg nu är det nu. Nu är det bara 6,5 kg kvar till målvikten och allt som blir mer är bara bonus!


Håller på att maila om en lägenhet också nu. En trea i andra hand här i närheten. Man kan ju iallafall hoppas på att man får den men den är möblerad men jag vill ha mina möbler där. Och tydligen finns inget förråd att ställa allt i heller, så kanske blir så att vi måste hyra ett förråd isåfall. Men får se...


Och på onsdag ska Tony börja gå dagtid på sitt jobb istället för 16-21 som har gjort. Det ska bli underbart tycker jag. Det känns mer normalt än att varenda kväll äta middag utan han och få kunna ha det lite normalare. Fast dagarna kommer nog bli aningen tråkigare på dagen men Izolde kommer hit om 1 vecka så då ordnar det till sig ett tag iallafall.


Annars hoppas jag på jobbintervju, någonstans, där jag vill vara.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards