izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 14 april 2010

Det regnar här hos mig...

Av Magdalena Hoof - 14 april 2010 09:56

...men det fanns chanser till att det kunde spricka upp och bli lite sol senare idag. Vi får väl se hur det blir med den saken.

Och jag som hade ställt klockan idag på 9 för att gå upp, och det gjorde jag också, och göra mig iordning för att cykla ut till Friskis för att träna kl 12, men jag har ingen som helst lust att cykla dit nu. Det är ju några km och tar minst en halvtimme. Ingen bil och ingen skjuts har jag heller. Och samma lika imorgon med som det såg ut då jag tänkte träna på lunchen då med. Fan!


Snart är det Efter 10 på 4:an. Det har blivit som en vana att se det varje dag, även om jag inte ser hela. Idag skulle dom prata om prinsessan Maddes och Jonas inställda bröllop. Knakar i fogarna där verkar det som. Då är det nog många killar som blir glada.


Regn, regn och åter regn. Vad ska man göra en sådan här dag?

Sitta inne hemma gör jag ju varje dag. Jag vill ha nåt att göra och jag vill ha pengar. Nu tack!

Hoppas jag kan få nåt snart, helst på någon golfbana vill jag. Väntar på svar från 2 av dom 3 jag mailat till. Även om det bara är några timmar varje dag eller så. Bättre än inget alls.


Man kanske skulle sticka iväg och skaffa den där rosa datorn? Då är man ju lycklig ett tag iallafall.

Nej lycklig är jag väl ändå, men så fruktansvärt uttråkad! Jag har inte gjort eller haft roligt på bra länge nu.

Och Tony ska nog festa på fredag och det vill fan jag med. Men jag har inga pengar till det. Hans jobb bjuder på fest så han behöver inte ens köpa själv. Fan va misslyckat allt är. Jag blir så less på att aldrig kunna göra något. Och inte ens en jävla lägenhet får man tag i.

Blev avanmäld från Östersundsbostäder, jävla skitbolag, igår. Helt sjukt det där faktiskt. Man får tacka nej till 3 lägenheter, sen blir man avanmäld. Vi hade tackat nej till 2 och dom var inte bra. Den första var ett radhus i Tandsbyn som vi tyckte verka skitbra, men då var det kallhyra och sedan direktel och det kände vi inte att vi hade råd med alls så tackade nej till den. Och det stod inte ens något om att det var kallhyra där, då hade man ju inte ens intresseanmält den.

Sedan var vi och kolla på en lägenhet i Torvalla som vi stod i kö på, men den var så vidrigt äcklig så inte ens en alkis skulle vilja bo där typ. Blodstänk på i stort sett alla väggar, tapeter var trasiga, lister och dörrkarmar var trasiga och kökslådor var förstörda.

Visst, det fanns full fond på alla rum, men då måste man ligga ute med kostnaderna själv tills allt är besiktat, och först då kan man få igen pengarna, och vem har råd med det? Inte vi iallafall, så vi tackade nej till den äckellägenheten.

Och så var det radhuset vi ville ha i Brunflo då som vi tackade ja till, men efter att dom gjort alla kontroller som ska göras så fick vi avslag och fick inte den lägenheten heller. Och då blir det som att vi tackar nej?! Varför det när det är dom som ger oss avslag? Nej jag fattar inte, så nu har vi som tackat nej till 3 lägenheter och blev avanmälda och får inte anmäla oss förren om en månad igen hos dom och hamnar på de viset SIST i kön igen. Helvete vad svårt allt ska vara då hela tiden!

Jag har stått med sen i oktober eller november förra året så iallafall ett halvår hade jag stått i kö och för att få en lägenhet i stan måste man ha vart med i typ 1½ år så nu måste jag börja om igen på nytt.

När ska jag få känna på hur det är att åka på den där berömda räkmackan?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards