izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 31 januari 2011

Ny vecka

Av Magdalena Hoof - 31 januari 2011 11:00

Måndag förmiddag och jag har nyss ätit den vanliga frukosten bestående av äggröra. En dogwalk med hunden och nu väntan på att älsklingen ska komma hem.

Det känns som han jobbat i hundra år.

Började i torsdagsmorse och kom hem på lördag vid 11.

Trodde vi skulle ha lite lördagsmys men det blev middagsmys med Tony och Martina istället och sedan började han kl 11 igårmorse igen. Men nu kommer han snart hem.

 

-----------------------------------------------------------------------

 

Kommunen ringde idag, fick jobba, men jag är inte alls helt hundra i magen. Började redan igår. Nästan som när jag hade fått parasiten. Så jag tackade nej idag. Ska se hur dagen ser ut, och ringer imorgon om det är bra.

Det är ju typiskt att man alltid ska bli dålig när man precis fått börja på nytt jobb. Samma var det när jag började på både golfbanan och hotellet i Sandviken för några år sedan.

 

------------------------------------------------------------------------

 

Det är en del som händer runt omkring nu. Mycket planerande hit och dit. Mycket funderingar på bra lösningar och jag söker jobb på dom flesta ställen. Både där jag vill jobba och där jag inte alls vill jobba, men pengar måste in så jag får ta det jag får nu. Finns inte utrymme för att välja och vraka tyvärr. Men man kan hoppas att Kommunen kan erbjuda mycket jobb.

 

------------------------------------------------------------------------

 

Imorgon vill jag åka till IKEA. Men problemet är hundvakt.

Vill åka dit mest bara för att ha något att göra. Men Tony verkade inte skitsugen på att åka dit. Typiskt. Hade vart roligt med lite nya sängkläder och gardiner hit hem nu till våren. Hade velat köpa en sängram med, men orkar inte dra med släpvagn dit ner.

Och dessutom så måste vi laga bilen, 1700 gick delarna till den på. 12 fel på besiktningen, det var mindre kul.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards