izoldesmamma

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Magdalena Hoof - 20 januari 2011 13:09

Jag tog just en långpromenad med hunden och gud vad härligt det var!

Var ett tag sedan jag var ute och gick sådär långt. Ska börja med det nu så länge vädret tillåter.

Och nu börjar ju Roxy bli så pass stor att hon faktiskt kan gå längre promenader med. Hon behöver ju det hon med.

Solen skiner än och allt känns så mycket lättare att göra när det är sånt här väder ute!

Av Magdalena Hoof - 20 januari 2011 11:49

Idag när jag gick ut med hunden så fick jag nästan vårkänslor.

Det var sådär perfekt väder. Perfekt kallt. Soligt och alldeles blå himmel. Jag hade kunnat vara ute hur länge som helst!

Jag tror jag ska ta med Roxy ut på en längre promenad om en stund.

 

I förrgår fick vi hem en "trevlig" överraskning.

Bilen vi bytt till har körförbud.

Idioten vi bytte den med drog ihop en fin historia om att den var skattad och det ena med det fjärde, så nu sitter vi här utan bil och utan pengar att kunna betala skatten.

En påminnelse har gått ut till förra ägaren men jag tvivlar på att han kommer betala den. Det är hans ansvar att betala den annars hamnar han hos kronofogden. Men hur det än är så får vi ändå inte köra bilen fören skatten är betald och det kan ju dröja. Fan, varför kan inget bara gå bra någon gång?

Tony skrev till han då på kvällen att han hade tre alternativ. Antingen att betala skatten, komma hit och byta tillbaka bilar eller bli polisanmäld. Sen ringde han igår och telefonen var avslagen, så vi tror att han har kontantkort som han slängt.

Snacka om att ha blivit blåst!

Så idag tog jag mig inte till skolan och jag har ingen hundvakt idag heller. Tony jobbar. Känns som det går bra nu!

Och hade man fått så hade jag tagit ett lån och köpt en ordentlig bil så vi kunde ta oss någonstans. Nu sitter vi där vi sitter.

Visst, åka buss går ju, men snacka om krångligt när hans barn ska hämtas och lämnas på skola och dagis, och om jag får börja jobba någonstans. Gaaah, hur ska vi göra?!

 

Nu försvann den där jävla vårkänslan också. Skit!

Ovido - Quiz & Flashcards