izoldesmamma

Alla inlägg den 23 januari 2011

Av Magdalena Hoof - 23 januari 2011 22:09

Ikväll gick vi på en långpromenad. Vi gick samma sväng som jag och Roxy gick sist. Visade olika områden här omkring där vi bor och vi tränade Roxy en hel del.

Fan vilken lättlärd hund! På 3-4 försök kan hon det man lär henne. Vi började att testa "stanna" inne först och fortsatte ute när hon var lös, och det gick hur bra som helst!

Jag fattar ingenting. Jag har aldrig haft en så lättlärd hund.

Nu kan hon sitt, ligg, stanna och vacker tass. Och mer kommer det bli. Hon börjar bli bra nu.

 

Snön som vräkt ner fram till eftermiddagen idag har börjat tina bort. Det var plusgrader ute och man nästan såg hur snön sjönk ihop. Det är fortfarande plusgrader men ska frysa på framåt veckan. Då blir det inte roligt ute.

 

Imorgon ska älsklingen jobba igen. Nu för tiden går det bra när han jobbar. Förut tyckte jag att det var så himla tråkigt, men då var man ju inte van att han var borta ett dygn i sträck.

Jag kanske ska äta middag med syster imorgon.

Själv ska jag söka jobb imorgon igen. Ska ringa Hemtjänsten och hotellet jag sökt på. Jag MÅSTE få tag i något. Skulle bli överlycklig som jag fick ett extrajobb bara så man fick lite pengar iallafall. Det behövs ju. Om man säger så!

 

Planerar en resa till stugan också om väder och vind tillåter. Vill köra lite skoter och kanske pimpla lite aborre och grilla lite korv.

Jag tror att Roxy skulle stormtrivas där uppe. Hon skulle få vara lös hela tiden, och det är ju väldigt bra träning!

Av Magdalena Hoof - 23 januari 2011 12:28

Imorse, eller snarare idag, blev jag väckt av en galen hund som flög upp i sängen efter morgonrundan. Hon var kall och blöt och helt galen. Hon kastade sig på mitt huvud och skulle busa. Men jag var inte ett dugg sugen på att busa när man blir väckt på det viset. Skulle inte tro det va?

Till slut hoppade hon iallafall ner och jag kunde bli människa.

Varför måste djur göra så?

Ja, jag vet att hon är en valp och allt det där, men jag fattar inte själva grejjen.

 

Söndag är det idag.

Antagligen veckans mest tråkiga dag.

Helgen är slut. Inget fredagsmys. Det går någon gammal Beck-film på 4:an och man känner småångest inför måndagmorgon.

Fast för min del är det helg hela veckan lång från och med nu.

Vi ska försöka pallra oss iväg till mina föräldrar på fika. Köpa med något gott.

Hade tänkt börja med LCHF-metoden iallafall. Fast inte idag. Kanske imorgon. Och så börja ta promenader.

Nu är ju Roxy lite större och orkar gå lite längre, så det är ju perfekt.

Jag brukar ha bra bortförklaringar annars, som tex: Det är för kallt (men det har det faktiskt varit ett längre tag, typ 20-28 minusgrader) eller så snöar det och då rinner mascaran för jag kör inte med vattenfast.

Typ sådana bortförklaringar har jag. Men nu är det nästan plusgrader ute, men det snöar.

Det har kräksnöat sedan igårkväll. Säkert kommit 1,5 dm pudersnö. Den där vårkänslan jag hade för några dagar sedan är som bortblåst. Av snöstormen.

Jag bor i FEL land!

Ovido - Quiz & Flashcards