izoldesmamma

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Magdalena Hoof - 14 januari 2011 22:26

Och jag har inte skrivit sedan jag vet inte när!

Men nu ikväll när jag sitter ensam hemma i min mörka vrå och hoppas att det aldrig ska bli "imorgon" så kom jag att tänka på min stackars blogg som finns där ute i cyberspace som jag inte skrivit i på väldigt länge.

 

Jag kan inte skylla på att jag inte haft tid den här gången för tid är något jag har gott om.

Så jag skyller inte på något.

 

Det har varit jul och nyår.

Julen sög. Ingen Izolde och jag grät mig igenom Tonys barns julklappsöppning. Fast tyst, inombords och en skvätt inne på toaletten. Det kändes så fel att inte få ha sitt egna barn hos sig då. Men i år är det min tur. Det är min jul i år.

Men vi åkte ner och hämtade henne dagen innan nyårsafton och åkte hem på nyårsafton och sedan dess har hon varit här.

Imorgon åker hon hem med tåget och sin pappa som kom igårkväll. Därför vill jag inte att det ska bli imorgon.

 

Det har väl hänt en del grejjer sedan sist.

Den 23 dec åkte jag och Tony till Ludvika och hämtade en hund.

En riktig gatukorsning som mest ser ut som en schäfer. 13 veckor är hon nu. Roxy heter hon. Gullig och rar när hon inte bits. Tröstar mig när jag är ledsen. Inte riktigt rumsren ännu. Men hon blir bara bättre och bättre.

 

Den 3 januari hade jag uppkörning med släp men förarprövaren kuggade mig. Han tyckte att jag växlade fel inför rondeller och korsningar, men jag växlar precis så som vi får lära oss på skolan. Till och med min lärare ifrågasatte varför han kuggade mig på sådana saker när dom ska lära ut på det viset.

Och så andra sådana småsaker som inte har någon betydelse. Jag bröt ju inte direkt någon regel eller körde mot rött.

Så jag var lite nere där ett tag.

Men den 24:e kör jag upp igen.

Så tillbaka till skolan på måndag och se till att klara mig den här gången.

 

Jag har nu varit ledig i 2 veckors tid. Fått sova ut i stort sett varje dag. Izolde sover till 9-9:30 på mornarna nu. Hur skönt som helst!

Hon somnade dessutom alldeles ensam inne på rummet i sin egna säng 2 kvällar i rad här uppe. Det har inte hänt förut. Framsteg!

Hoppas nu bara att hennes far fortsätter med det.

 

Inget jobb i sikte än så länge. Kanske någon form av timanställning hos kommun där jag hade praktik en vecka. Kan ju bara hoppas för pengar har man ju inte direkt gott om just nu.

 

Ikväll pratade jag och Tony om lite framtidsplaner.

Jag ska börja söka jobb i Sundsvall.

Snart iallafall.

Blir nog mer framåt våren till.

Mest för att jag ska komma närmare Izolde.

Varken jag eller han vill bo i Gävle igen, men bor vi där kommer både han och jag kunna träffa våra barn regelbundet. Mer regelbundet än nu.

Nu bor hans barn hos oss i princip lika mycket som hos deras mamma, så där kommer det bli mindre, men då kanske vi kommer ha alla 3 hos oss varannan helg istället. Det där får man ju se hur det blir med då.

Men i dom banorna har vi börjat fundera i nu.

Det känns bra. Och han kan vara kvar på sitt jobb här ändå.

Sundsvall....

Ja, varför inte?

Ovido - Quiz & Flashcards