izoldesmamma

Alla inlägg den 17 januari 2011

Av Magdalena Hoof - 17 januari 2011 10:49

Idag är det inte världens lättaste att få tag i ett jobb.

Visst, en del åker på en räkmacka genom livet och behöver knappt lyfta ett finger. Allt serveras på silverbricka och dom bara följer med.

 

Men för mig är det inte riktigt så.

Jag åker på motgångar.

Jag får slita för allt.

Jag ger nästan upp ibland för att allt är så svårt.

 

Varför kan inte jag ha det lika lätt ibland som vissa andra?

 

Vissa gånger händer det ju att jag också bara flyter med och allt går lätt, men varje gång det hänt så slår det på något sätt alltid tillbaka.

Varför?

 

Som nu, nu söker jag jobb för glatta livet för snart går vi i konkurs känns det som. Visst, vi har pengar till räkningarna, men inte mycket mer alls.

Jag MÅSTE ha ett jobb. NU!

 

Jag började söka nu i helgen, i Sundsvall. Fick svar från två ställen nu på morgonen. På det ena stället hade jag ingen erfarenhet av det dom krävde så därför kunde dom inte ta emot min ansökan.

Det andra stället ville att jag skulle komma in med mitt CV när jag hade vägarna förbi och pratade med XX eller XX och se om dom hade något att erbjuda.

Det är nästan så jag sätter mig i bilen idag och åker dit och lämnar in ett.

 

Ringde också till ett litet hotell här i stan och tro på fan att dom faktiskt behövde en i staben. Städa på hotell är väl inte drömyrket direkt, men jag behöver verkligen pengarna. Så hon ville att jag skulle maila in mina uppgifter och vad jag gjort tidigare och hon sa att det var mycket intressant eftersom jag städat på hotell förut.

Så jag mailade direkt och hoppas att hon ringer upp snart och erbjuder mig ett extrakneg där.

Ringde dessutom skolan och sa att jag inte kom idag för jag måste till Arbetsförmedlingen och att jag skulle söka jobb. Vilket jag gör.

Måste till Ams för att fixa till mitt CV. Jag tänker tvinga dom att hjälpa mig ordna till det på ett bra sätt. Jag måste ha ett nu.

Så imorgon blir det skola för min del igen.

 

Jo, jag ringde ju Kommun också men skulle återkomma på fredag, då visste han mer.

 

Så visst, jag har lite smått panik över hur man ska kunna bli mätt februari igenom.

 

Ett jobb nu tack!

Ovido - Quiz & Flashcards