izoldesmamma

Alla inlägg under maj 2010

Av Magdalena Hoof - 25 maj 2010 22:19

Dåligt med det men det händer ju ingenting!

Vad ska jag skriva då?

Att jag suttit på altanen idag och solat så magen fick färg?

Att jag var och klippte mig, topparna, idag?

Att jag och pappa käka hambööörger till middag?

Hmmm...ja, det var väl inte så mycket mer än så.

Av Magdalena Hoof - 23 maj 2010 09:55

Det blir nog ingen bilkörning för min del idag iallafall.

Men fan så kul det var igår!

Gick hem till C vid halv 8 och kom inte iväg på Plaza förren rätt sent. För min del hade vi kunnat suttit kvar där hela natten typ, men det var kul att komma ut och dansa ett tag. Varmt som fan var det men roligt!

Så hon var på att festa fler gånger.

Men hon och hennes karl är lite som mig, sitter hellre hemma och dricker med ett gäng med lite grillning kanske och kubb och sådär på sommaren. Så får se då om man kanske kan lyckas få till nåt sånt istället!

Krogen är inte skitkul...


Tur man inte blir bakis. Drack ganska mycket igår. Rödvin, irish coffee, rom och cola och öl! Häxblandning i magen på hög nivå men ändå inte bakis.  Skönt som fan!

Gick hem inatt som jag brukar. Tycker det är skönt att få luft istället för luften i en sunkig taxi. Dom andra åkte taxi...

Av Magdalena Hoof - 22 maj 2010 16:20

Idag har jag varit på min första Springmeet, eller Meet överhuvudtaget, men det var då inte värt 100 spänn iallafall.

Visst det var mysigt och trevligt att gå runt där och kika på gamla bilar som var fina och fula och lyssna på rockabilly både live och från skiva, men som sagt, alldeles för dyrt!

Vädret var inte på topp heller tyvärr, men det var trevligt ändå!

Det fanns rosa fina bilar som jag blev smått förälskad i...tänk att få ha en sån och åka runt i. Nyputsade och blänkande ren. Det var som godis för ögonen. Man skulle haft en sån. Allt krom blänkte och inte ett enda litet smutsstänk på hela bilen.

Så ja, ikväll är det alltså cruising i stan, men jag ska nog inte ut och åka vad jag tror jag. Det beror helt på hur många platser som finns i bilen.

Jag ska iväg till en gammal klasskompis, Camilla, som bor här bredvid ikväll och dricka vin och prata. Sen blir det väl krogen antar jag.

Hon har inte druckit en droppe sen 2005, så det var väl dags nu. Det ska bli intressant!





Av Magdalena Hoof - 21 maj 2010 18:57

Nej inte alls.

Jävla skit då!

Det är sol och varmt och ändå så får man inte känna sig glad.

My life sucks......

Av Magdalena Hoof - 21 maj 2010 17:21

Jag ÄLSKAR solen!

Jag har solat på eftermiddagen efter jag kom hem från skolan.

Sen solade jag i Badhusparken ännu senare när jag väntade på mamma. Hon skulle gå från sitt jobb dit och ville ha hämtning där.

Så jag hann sitta i en kvart och sola i hamnen.

Hur skönt som helst!


Men nu ska det blir sämre...igen.

"Igen och igen" som Izolde brukar säga.


Känns inte som det här kommer bli en superrolig kväll eller helg heller för den delen. Eller vecka.

Jag vill börja på måndag på skolan men då vart det ju ett jävla glapp på en vecka istället. Typiskt!


Är så rastlös...

Vill ha nåt att göra hela tiden nu.

Hatar att vara ensam.


Jag önskar jag hade kunnat ha haft råd att betala in medlemsskap på någon av banorna här så hade jag kunnat åka iväg och lira lite i helgen och den kommande veckan. Fan vad synd!

Kanske till midsommar, men då känns det som att säsongen är över snart. Kanske kan kolla med mamma om hon kan låna ut till dess. Tror att det kostar 1400 i Krokom.


Längtar så jävla mycket efter Izolde så det är fan inte klokt! Den 4:e, eller kanske den 3:e kommer hon hit över helgen. Hoppas dom här 2 veckorna dit går fort som tusan.

Av Magdalena Hoof - 20 maj 2010 21:10

Det är många som börjar fixa till sig lite extra nu inför sommaren.

Pratade med Anna-Panna nu ikväll och hon höll på att vaxa benen och nästan tvingade mig till att börja med det jag med. Ja, kanske...

Mamma kom nyss in här och berätta att hon peelat och smörjt in med sån där Suntan-lotion.

Och jag då?

Jag ska på min höjd raka benen imorgonbitti när jag duschar så jag kan ha kortbraller om det är bra väder...

Av Magdalena Hoof - 20 maj 2010 21:10

Det är många som börjar fixa till sig lite extra nu inför sommaren.

Pratade med Anna-Panna nu ikväll och hon höll på att vaxa benen och nästan tvingade mig till att börja med det jag med. Ja, kanske...

Mamma kom nyss in här och berätta att hon peelat och smörjt in med sån där Suntan-lotion.

Och jag då?

Jag ska på min höjd raka benen imorgonbitti när jag duschar så jag kan ha kortbraller om det är bra väder...

Av Magdalena Hoof - 20 maj 2010 18:16

Idag är det torsdag igen och jag bokade in mig på ett spinningpass ikväll 19:45 för det var herrans massa veckor sedan jag var iväg på ett sånt pass. Det kan ju behövas.

Jag fick som en liten puff i rätt riktning att faktiskt fortsätta med träningen idag när jag var på läkarundersökning på skolan inför utbildningen. Jag hade lite för lågt blodtryck tydligen. Men det bästa mot det var att fortsätta träna och att inte gå upp i vikt/bli tjock.

Och jag har inga planer på att bli tjock heller så vilken tur i oturen.

Men det var som ingen fara.

Jag har ju märkt på senaste att jag oftare blir yr i bollen när jag reser mig upp och så, och en dag var jag yr nästan hela dagen. Då blev jag nästan rädd. Men tydligen är väl inte trycket det allra bästa då.

Och så var det bra att träna för ischiasnerven med som jag sa att jag hade ont i då och då. Så det är bara att fortsätta.


Nu ikväll lyser solen äntligen. Det började spricka upp så smått på eftermiddagen efter flera kalla regniga dagar i sträck. Nu behöver jag sol! Imorgon ska det vara ännu bättre väder och jag klagar inte det minsta.

Tänkte kanske ställa mig på rangen imorgon och slå en hink eller två efter skolan...


Ja, imorgon går vi som vanligt men sen kommer det bli ett glapp på en hel vecka och det gillar jag inte. Vad ska jag hitta på nästa vecka?

Jag ska iallafall höra av mig till AF på måndagen och så har jag lovat att följa med syster på stan och hjälpa henne hitta nåt fint till ett bröllop hon ska fota på.

Sen kanske träffa Löken på tisdagen. Men sen då?

Förslag någon?

Ovido - Quiz & Flashcards