izoldesmamma

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Magdalena Hoof - 3 maj 2010 16:49

Det här känns förjävla bra måste jag säga. Det här vill jag fortsätta med sedan. Men jag är ganska mör i bollen nu. Jag säger fel saker när jag ska berätta och när jag körde hem från YA så blinkade jag till höger trots att den enda vägen man kunde köra var just till höger upp på Vallsundsbron.

Jag säger saker i helt fel ordning, men det är väl så det är efter en heldag med en massa information och ett vägskyltstest på 4 sidor.

Imorgon startar vi dagen med ett prov på 3½ timme som består av baskunskaper vi ska ha i Svenska och Matte från högstadiet, samt fordonskunskap och trafikkunskap.

Svenskan vet jag att jag kommer klara, men värre med matten och fordonskunskapen. Men jag ska kämpa på till sista blodsdroppen.

Jag fick helt ok betyg på vägskyltarna iallafall. 60% rätt. Vi ska ha minst 50% på alla tester för att kunna vara aktuella för fortsatt utbildning efter dom här 3 veckorna. Jag var inte sämst iallafall, men heller inte bäst. Jag ligger nog på ett medelsnitt tror jag.

Fast måste ändå gratta våran "klass" för ingen hamnade under IG-strecket på det testet.


Nästa vecka ska vi alla ut på praktik.

Vi ska åka med och visa framfötterna och ställa intelligenta och intressanta frågor till åkeriet vi hamnar hos. Undrar vart man hamnar?

Det är för att vi ska få en inblick i hur det är att vara yrkeschaufför och för att även vi ska känna om det verkligen passar oss. Så även om man tex skulle få jättebra resultat på alla tester så kanske man ändå känner att det inte alls var som man trott. Så det är bra för bägge parter.

Efter praktiken kommer vi få ett omdöme av handledaren som bedömer om vi är lämpliga för yrket eller ej och det väger tydligen in en hel del.

Ja, jag skulle kunna skriva mycket mer, men jag orkar inte.

Av Magdalena Hoof - 3 maj 2010 08:15

Jag fattar inte varför just jag alltid måste bli så jävla nervös inför allting nytt jag ska göra.

Jag blir så nervös så jag håller på att bajsa på mig och jag mår illa. Någon annan som känner igen den känslan?

Varför?

Jo för att om 45 min ska jag infinna mig på F4 (gamla militärflyget) och börja testerna inför lastbilskortet.

Jag är skitnervös över att kanske, om jag har otur, måste prata inför en massa folk, och tänk om det BARA är sura gubbar? Och tänk om, och tänk om, typ...

Vill typ spy upp ostmackan jag just åt och helst sitta på skithuset hela dagen. Gaaaah! Vad har jag gett mig in på?

"Det kommer gå så bra såååå" säger alla. Ja, kanske det, men kan någon snälla ta bort min nervositet istället?

Rastlös, kan inte sitta still. Fy fan för sånt här!

Ovido - Quiz & Flashcards