izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

En riktig sovmorgon

Av Magdalena Hoof - 21 juni 2010 11:56

Idag blev jag väckt av telefonen. Det var älskling som ringde för att höra vad jag hade för mig. Han hade skickat SMS men inte fått svar så då ringde han. Jag sov som en stock. Drömde massor. Vi la på och jag fick nästan en chock när jag såg hur mycket klockan var. 11:20! Så länge har jag inte sovit sen i vintras eller nåt.

Trodde inte jag kunde sova så längre.


Men idag, äntligen, skiner solen så idag ska jag ligga på altanen hela dagen och pressa mig till färgen brun.

Ja har ju som inte så mycket för mig nu i 7 veckor. Eller jo, kanske om 2½ vecka att jag får det, men det tar vi då. Det är inte riktigt bestämt än bara...


Mina föräldrar åkte till Sthlm i onsdagsmorse för konsert och sedan kryssning i fredags. Det har varit skönt att få vara själva ett tag. Dom kom hem igen igårkväll. Kul att se dom igen. Dom hade haft det skitbra och jag är så glad för deras skull.

Och Fru Larsson verkade tycka det hade varit skitbra hon med!


Måste få tag i min AF-handläggare idag och ta upp det här om att jag är ledig i 7 veckor nu. Väntar på svar från Transportstyrelsen om mitt tillstånd. Har sökt 2 jobb. Funderar på om jag ska hämta hit Izolde nästa vecka eftersom T ville ha henne över midsommar. Annars hade jag hämtat henne i fredags.

Men istället åkte vi till Alanäs och Strömsund och hälsade på Tonys storebror och hans familj ute i Alanässkogarna. Sen till Ström och hämtade sommardäck och en dator. Sedan vidare till en annan familj som vi träffat helgen innan. Sen äntligen hemåt. Det blev kinesmat och hem och åt. Klockan var typ 21 när vi äntligen kom hem. Drack lite rosé och mös.


Trotsade vädret i lördags och grillade. Hade tur att det precis var uppehåll då vi grillade, men det hade inte gjort så mycket även om det regnat just nu. Men kallt var det.

Tonys 2 kompisar var här och grillade med oss. Lite kortspel och lite mer rosé. Lord Zinclair hette vinet och var så otroligt gott! Rekommenderas!


Pratade med T idag med. Han berätta att Izolde hade slutat med blöja och hade satt på sig klänning idag till dagis. Hon sa imorse att hon var stor tjej och slutat med blöja så hon gick iväg i trosor idag bara. Hoppas det går bra. Skulle vara så bra om hon kunde sluta med blöja nu helt. Nattetid blir det väl säkert ett tag till, men iallafall på dagarna.

Vad stor hon är!

Och så hade hon fått godis av mamma och pappa igår när dom var dit för att hälsa på på väg hem. Hon var inte hemma då men fick godiset sen och hon hade blivit så himla glad och kramat godispaketet och sagt momma! Min lilla flicka!

Snart kommer hon iallafall hit. Längtar som bara den!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards