izoldesmamma

Alla inlägg den 21 oktober 2010

Av Magdalena Hoof - 21 oktober 2010 18:53

Idag fick jag praktikplats.

Det blir på Sandberg & Jonsson.

Dom kör styckegods runt här i krokarna.

Man börjar 06:00 och slutar 17:00 så det blir ganska långa dagar.

Blir det för jobbigt så sa A på skolan att jag kunde ta bort en praktikdag och köra på skolan istället.

Redan nu känns nästan det mer lockande.

Sådär långa dagar är jag inte alls van vid och har aldrig jobbat så länge heller.

Det längsta jag jobbat är 06:00-15:30.

Aja, vi får se helt enkelt, men man är ledig på måndagar.

 

Och jag har kommit fram till en sak.

Man ska fan inte vara ärlig!

Fatta vad mycket skit man får bara för att man råkar på att säga vad man tycker och tänker.

 

I tisdags så åkte jag hem direkt efter teoriprovet för att åka tillbaka till skolan efter lunch.

När jag kom tillbaka var hela min grupp ute och åt lunch ihop, men INGEN hade hört av sig till mig för att fråga om jag ville följa med.

Snacka om att jag blev less då.

Dom flesta jag känner gör så. Är man en grupp eller ett gäng som alltid umgås så lämnar man aldrig bara en person kvar. Man hör av sig till alla och frågar om dom vill hänga med, men inte dom i min grupp.

Så jag skrev ut en kommentar om det på FB och jävlar vilket liv det blev! Bara för att man var ärlig och sa vad man tyckte.

Nej, då var det mitt fel för att jag inte var på skolan och att det var svårt att fråga någon som inte var där.

Jaha, men jag vet inte om dom vet vad mobiltelefon är?

Det är en ganska populär grej nu för tiden som vad jag trott typ alla människor har idag!

Men vad vet jag?

Nej, så igår på skolan så hade det tydligen gnällts en hel del om det där och idag betedde dom sig helmysko mot mig.

Dom kanske blev tappade som barn?

Nåt fel i skallen har dom...

 

Ja, jag är förbannad!

Klart jag är det när man tydligen inte är lika mycket med i gruppen som dom andra.

Men, jag slipper snart se dom mer.

Är ändå inga jag kommer umgås med senare.

Sånt folk har jag inget till övers för alls!

Och dom ska vara vuxet folk?

Då beter man sig INTE som dom gjorde på skolan idag!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards