izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Att få åka utomlands

Av Magdalena Hoof - 14 november 2010 10:04

Alla prioriterar vi olika saker här i livet och jag prioriterar utlandsresor högt.

Att få åka utomlands en gån om år är något jag strävar efter.

Själva sökandet efter den perfekta resan är nästan lika spännande som att några månader senare kliva av planet på destinaionen och för första gången känna värmen.

Jag älskar sol och bad-resor. Jag älskar värmen, solen, lugnet.

Men som det är nu känns det ganska hopplöst att kunna spara ihop till en resa. Vi lever mer eller mindre på en lön och det är tungt. Speciellt den här månaden.

Räkningar för miljoner ungefär och sedan var det nästan slut.


Älsklingen fyller 30 år i juli nästa år och han vill inte vara hemma. Både han och jag vill åka utomlands i 2 veckor under tiden han fyller år.

Vi satt häromkvällen och kikade på resor till Turkiet. Det är ganska billigt att åka dit med all inclusive.

Jag är både för och emot all inclusive. Det är nästan halva nöjet att få gå och leta upp en restaurang på kvällen för att äta. Så att behöva sitta i en matsal med buffé känns inte alls lika mysigt. Men det blir ju så mycket billigare!

Helst vill man ju till Thailand. Till en ö. Inte Phuket igen. Men det får bli senare när jag också fått tag i jobb.


Men jag längtar så mycket efter att få åka till värmen nu så jag kan nästan inte tänka på annat. Det är över 2 år sedan jag var iväg sist och då gick resan till Turkiet. Jag, Izolde och hennes pappa var det. 2 veckor med all inclusive. Vi blev magsjuka. Izolde blev inlagd på sjukhus över en dag. Jag fick ta taxi för att åka till ett supermarket för att köpa blöjor och våtservetter. Jag fick ringa försäkringsbolag tusen gånger. Jag fick prata med någon slags ekonomiansvarig för att reda ut ekonomiproblemen för det blev strul med betalningen. Jag fick sätta mig i en taxi och åka tillbaka till sjukhuset efter några dagar för att sjukhuset fortfarande inte fått bekräftat från försäkringsbolaget att dom skulle betala.

Men sen äntligen blev det klart och vi kunde njuta av semestern den sista tiden.

Jag hoppas att det inte blir så igen!


Men så till problemet med pengar igen då.

Hur sparar man ihop till en resa?

Vi diskuterade det där häromkvällen då och kom fram till att som det är nu iallafall, så får man nog välja. Spara till en resa eller hitta på saker här hemma. Vi var båda överens om att spara till en resa, så jag hoppas vi klarar av det.

Vi SKA komma iväg i juli 2011. Så är det bara!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards