izoldesmamma

Alla inlägg den 10 november 2010

Av Magdalena Hoof - 10 november 2010 09:30

Vintern har slagit till på allvar här uppe i Jämtlandsskogarna inatt. Det är inga mängder med snö, men det snöar. Och det är vitt ute.

På ett sätt är det bra tycker jag. Det blir lite ljusare ute och vem vill inte ha snö till jul?

Gå på julmarknaden på Jamtli utan snö är som att bada i ett hav utan vatten.


Vi pratade lite om att kanske försöka oss på att komma iväg på ett julbord i början av december. Får se vad ekonomin säger om det.

På Gamla Teatern spelar Ständut Blakk och dom är bra. Så jag skulle vilja gå på julbord där. Men det går på 500 spänn per person. Och sådär i juletider är det ju en hel del annat som ska köpas och så.


Jag hade en liten fundering över julafton i år.

Mina föräldrar gillar ju inte julen. Iallafall säger dom att dom inte gör det.

Jag sa att vi istället för den traditionella julmaten kunde ha en stek till middag istället. Och kanske den julmat man verkligen, verkligen vill ha.

Fast då är man ju nästan där ändå med hela bordet fyllt av prinskorv, köttbullar, skinka och sill.


Tonys barn ska sova här från dagen innan och åker till sin mamma någon gång på julaftons-dag. Det blir julklappsöppning på dagen då och kanske lite snöbus ute, om det nu är någon snö. Izolde firar julen med sin pappa. Det känns tråkigt fast samtidigt inte så jobbigt som jag trodde för hon ska fira nyår här med oss.

Då blir det fullt hus här hemma. Alla 3 barnen ska vara här då.


På kvällen tycker jag att vi kan gå ut och ta oss någon drink tillsammans och mysa lite istället för att sitta hemma och glo på TV.

Tony jobbar juldagen så den tillbringar nog jag med min familj hemma hos mamma och pappa.


Så ser våran jul ut 2010. Hur ser Din jul ut i år?


Ovido - Quiz & Flashcards