izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 18 november 2010

I en evighet

Av Magdalena Hoof - 18 november 2010 22:16

Det känns verkligen som om jag haft ont i magen i en evighet nu!

Men idag gick jag faktiskt till doktorn och, hör och häpna, jag blev undersökt. Han tryckte på magen och jag var jätteöm på höger sida av magen där det annars inte gör ont. Det gör ont i mellangärdet bara men när han tryckte där kändes det ingenting. Jag vet inte vad jag ska tro.


Han sa nåt om blindtarmen, att det kanske var den som spökade. Han frågade om mina föräldrar haft gallsten, men det visste jag inte. Sen blev de blodprovstagning och rädd som man är så började jag svimma, men sköterskan märkte det i tid och fick assistans av en annan sköterska och tippade ner mig. Fan att det ska bli sådär! 26 år och svimmar av blodprovstagning. Känns pinsamt!

Tony blev inropad och han kom in och det såg ut som han tyckte synd om mig. Fick till och med en puss av han! Mitt hjärta...


Hela veckan har han jobbat varannan dag. Det märks.

Och jag har inte kunnat eller orkat åka till skolan på hela veckan heller pga mitt magont. I måndags klev jag upp för att åka till skolan men hann bara in på toa och sedan var det kört. Konstaterad magsjuk. Fick springa på dass hela dagen och ont som fan i mellangärdet.

Tisdagen var jag bra i magen. Inget ont alls men man ska ju stanna hemma om man vart magsjuk. Ringde skolan och sa att jag nog inte ville köra upp på onsdagen då jag hade tid så jag fick byta tid med en annan i min grupp till nästa vecka. Jaha, onsdagen då. Fick så jävla ont efter lunch så jag låg hela dagen. Grinade av smärta på kvällen och vaknade flera gånger inatt av att det gjorde så ont! Tony berättade att han hört mig snyfta flera gånger inatt.

Idag kändes det bättre till en början men det satte igång efter en stund. Men inte lika som igår. Läkarbesök och åt barnmat (lasagne) på bruk till middag...och lunch! På utifall det är magkatarr som jag först trodde.

Men nu är jag osäker. Det kommer som i attacker och jag har aldrig haft såhär ont förr.

Just nu velar jag om jag ska åka till skolan imorgon ändå, för det skulle verkligen behövas, eller om jag ska stanna hemma och vila. Rör jag på benen så gör det ont, så jag vet inte om jag klarar av det?

Vad fan är det för fel på magen?!

Och läkaren skulle ju ringa på eftermiddagen idag när provsvaren kommit men inte ringde han heller. Antingen så glömde han det, eller så kom inga provsvar eller så var det inget fel så dom ringer inte. Men han sa hur som helst att när svaren kom så skulle han höra av sig. Så jag hoppas han ringer imorgon.

 
 
Ingen bild

supersnällasilversara

24 februari 2011 02:11

Skönt att det är fler som svimmar av blodprov... eller jag svimmar ju bara man pratar om det, så du kan ju vara glad att du inte är lika knäpp som mig iaf.. ;)

Magdalena Hoof

24 februari 2011 08:25

Haha, jamen jag förstår dig!
Man känner sig ju lite fjantig men men, det är så man är! Skönt att det finns fler ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards