izoldesmamma

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Magdalena Hoof - 23 februari 2011 18:16

Efter att min dator kraschat och hunden bitit sönder syrrans strömkabel till hennes mini-pc så har vi nu en ny dator. Känns skönt det att ha en egen igen.

 

Imorgon var det tänkt att vi skulle åka till Sandviken. Men det beror på om Tony har någonstans att sova imorgonnatt. Annars blir det att åka på fredagmorgon.

Hans dotter ska in på op imorgonbitti. Vi har köpt en liten gosehund hon ska få efter operationen. Fast jag kommer inte vara där, bara Tony och hennes mamma. Precis som det ska vara. Hoppas det går bra!

 

I helgen var det tänkt att jag och Izoldes pappa ska ta med henne på bio för första gången. Jag vill se Trassel med henne. Har hört mycket bra om den. Hoppas det går bra och att hon pallar att sitta i en biosalong en hel film.

 

Har fått jobba lite på kommunen. Kört snö till tippen som blivit bra mycket högre än skogen runt omkring. Det är lite halvläskigt att backa ut till kanten så långt man kan, plus en halvmeter till helst, och sen tippa av snön. Det enda som hänt än så länge är att jag backade lite för långt och fastnade så jag fick bli uppdragen av traktorn. Men jag har inte tippat bakåt än som jag är livrädd för att göra.

 

Varit på 2 intervjuer senaste veckan med. Båda låter positivt men jag behöver en riktig anställning och inte extra eller vikarie. Visst är ju det bra med, men alla vill väl ha en ordentlig anställning att kunna luta sig tillbaka mot och veta att man har något att gå till varje dag. Slippa oron att vikarietiden går ut och vad ska man då göra?

Nej, bara att hoppas att man snart får ett riktigt jobb.

Ovido - Quiz & Flashcards