izoldesmamma

Direktlänk till inlägg 31 juli 2010

Inflyttning?

Av Magdalena Hoof - 31 juli 2010 09:21

Ja då var det nästan klart nu då.

Renoveringen av våran lägenhet!

Igår gjorde vi klart vardagsrummet, bara golvlister kvar där. Jag skurade bort all målarfärg sent igårkväll innan sista lagret färg målades på på köksväggarna. Nu återstår fondtapeten i sovrummet och nya golvlister i hela lägenheten och så målning i hallen och några köksluckor som ska målas. Sen är lägenheten i stort sett som ny!

Det är helt otroligt hur mycket man har åstadkommit på drygt 2 dagar. Slitit och haft oss. Vi är välförtjänta av några öl ikväll vill jag lova.

Vi planerade att flytta in där idag, det mesta iallafall, och kunna sova där inatt, men nu regnar det. Och vi har ingen kåpa på släpvagnen, så år se hur det går med det.

Men det känns så jävla fint nu att äntligen ha en egen lägenhet! Och en lägenhet som man får renovera precis hur man vill!

Vi har till och med köpt en ny spis dit för den andra var från -85 och inte fräsch på en fläck.

Vi har iallafall kommit undan riktigt billigt med allt vi hittills köpt. Imponerad!

Och jag får nu mitt vita, ljusa, fräsha! Det är vitt överallt! Bortsett från fondtapet i vardagsrummet och sovrummet. Och så kommer vi sätta upp schabloner på någon vägg. Åh, va fräsht det blir!

Jag ska lägga ut före och efterbilder sen.


Jag hade ju Izolde här i 8 dagar. Hon åkte hem i söndags. Riktigt tomt blev det.

Vi hade ju tänkt att gå på badhuset en dag, men efter att hon åkte på UVI så kändes det inte lika kul att dra iväg med henne på nåt sånt. Tony hade sina barn 4-5 dagar den veckan och fan så kul och bra vi hade det. Vi var på Jamtli 2 dagar och lekte och hade picknick med oss. Gick på museeum och var ute i lekparker. Barnen lekte hur bra som helst ihop. Izolde tyckte det var jättekul att ha barn att leka med och efte hand blev hon mer och mer självständig och behövde inte ha mig med överallt dit hon gick. Vi kunde släppa iväg alla 3 ensamma till lekparken bredvid och dom kom till oss om det var nåt dom ville visa och så. Så det var första gången hon lekte ensam ute på det viset.

Den här veckan åkte hon med sin pappa, farmor och kusin till Finland och Mumindalen. Hon var tydligen lite rädd för Mumin men petade lite på dom när dom vände sig om och gick. Hon ville så gärna prata lite med dom men vågade inte riktigt. Synd man inte fick vara med...

Får se när jag kan ha henne här nästa gång.

Men vi hade det riktigt, riktigt bra den veckan. Alla 5!


Nu blir det packning och och urstädning av lägenheten innan vi kan flytta in. Jag längtar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 18:28

Nu flyttar jag till en ny bloggportal.   Här är nya adressen till min nya blogg   Fortsätt att följa Livet på Anarisvägen där! ...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 15:41

Vi har ju ett marsvin här hemma som heter Turbo. Det blir lite sällskap ava att höra han prata ibland och gnaga på moroten man la in för en stund sen. Men den enda som verkligen tar hand om honom och bryr sig på riktigt är Izolde. Vi skaffade Turbo n...

Av Magdalena Hoof - 12 augusti 2011 14:26

Gud vad långtråkigt jag har det idag. Har glott på TV större delen av dagen och den är bara halv 3 än. Spännande liv man har!   Är så nervös inför nästa vecka. Ska på 2 anställningsintervjuer, men den ena känns värre. Jag är så nervös så jag håll...

Av Magdalena Hoof - 11 augusti 2011 21:39

Idag på eftermiddagen packade vi ihop en liten matsäck och for iväg för att fiska. Vi åkte till Frösö Strand till en brygga som går en bit ut i Storsjön och kastade en stund. Men först fick Tony psykbryt på linan så hela skiten höll på att hamna i sj...

Av Magdalena Hoof - 10 augusti 2011 23:59

Nu är det nära. Hösten och vintern knackar redan på dörren här i Jämtland. Tony var med och lirade Korpen-fotboll nu ikväll kl 22. Hade jag vetat att det blev så kallt som det blev hade jag tagit fram vinterjackan och letat upp mössa och vantar och...

Ovido - Quiz & Flashcards