izoldesmamma

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Magdalena Hoof - 8 augusti 2011 21:01

Det blev en myskurig måndag idag med systeryster. Vi åkte runt och kollade på soffa till henne innan vi åkte hem till henne och åt korv med bröd. Sedan gjorde vi en kort vända på stan innan vi åkte hem till henne igen för att laga middag och se en film, An American Crime hette den. Baserad på en verklig händelse. Var bra, men vad mycket sjukt folk det finns! Hemskt!

Hemma nu ikväll, ensam med huvudvärken. Det måste bero på vädret. Det blev världens urladdning på eftermiddagen. Spöregn, åska och blixtrar.

Det hade gått bra för Izolde på dagis idag. Hon berättade att maten på dagis ibland var lite stark, för dom hade haft i lite för mycket salt och peppar. Och så hade hon inte gjort något på dagis idag, bara ätit mat och frukost. Gojäntan min!

Av Magdalena Hoof - 8 augusti 2011 10:45

Idag började lilla Izolde-polde på dagis igen efter ett långt sommarlov. Hennes pappa började även jobba.Jag skickade ett sms imorse och frågade hur det hade gått eftersom hon igår hade blivit ledsen och sagt att hon ville vara hemma med farmor istället, men det hade gått hur bra som helst. Hon verkade glad över att börja igen och träffa alla fröknar och barn. Så himla skönt att höra, för man blir ju som orolig när hon blir ledsen och inte vill gå till dagis.

Undrar vad hon gör precis just nu. Om hon ritar, leker eller bygger med klossar. Kanske bäddar ner dockan i docksängen, eller bråkar med något barn.


Den 22 augusti ska hon skolas in på sitt nya dagis. Jag hade tänkt mig att åka ner och vara med då. Kanske åka ner på söndagen och stanna ett tag, men det beror helt och hållet på hur det blir med jobb och så här hemma nu. Jag hoppas att jag kan åka ner såklart, men får jag jobb så måste jag ju jobba. Tyvärr...

Av Magdalena Hoof - 8 augusti 2011 09:52

Jag känner mig så glad idag, trots det skitiga vädret utanför mitt nyputsade fönster. Jag ska på jobbintervju om en vecka och till skolan senare idag. Jag hoppas det ordnar upp sig lite nu.


Det känns idag att sommaren är i princip slut. Löven på träden har sett sina bästa dagar och det är riktigt grått och regnigt. Fast hösten kan vara mysig. Jag gillar att få sätta på mig mina höstskor, ta en fika på stan med mina nära och kära och så få börja dricka te. Det sämre med att det blir kallare är att jag kommer frysa så hemskt om tårna nu ända till nästa sommar. Har nåt fel i dom som tydligen går i arv, och jag är så trött på det. Men men, det går inte att göra så mycket åt! Jag är lycklig ändå!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards