izoldesmamma

Alla inlägg den 6 augusti 2011

Av Magdalena Hoof - 6 augusti 2011 17:42

Då var det kväller. Vad har jag uträttat idag då? Jo det ska jag allt tala om för Dig! Jag har gjort brakfrukost bestående av havregrynsgröt, kokt ägg och smörgås till oss 4 som var hungriga imorse.

Sen har jag städat, vikt tvätten, städat i klädkammaren och putsat fönstren i vardagsrummet.

Sen blev det en välförtjänt dusch!

Tony har sina barn här i helgen. Den lilla var på kalas och den större är hos en kompis och kommer hem senare ikväll. Tror det är bra att dom är ifrån varandra såhär en längre tid. Hitta lite egna intressen och få vara med pappa helt själv som den lilla får nu.


Kvällens middagstips är: Fiskbullar i hummersås (sicken fräsig lördagsmiddag va?)

Av Magdalena Hoof - 6 augusti 2011 09:41

Jag ligger i min bottenlösa säng och läser spännande tågtidtabeller.


Nej, kanske inte riktigt. Men jag läste just ÖP på nätet och ser att dom sprängde upp 30 kg dynamit i våra stora sjö Storsjön igårkväll. Det ni!

Och så läste jag på Aftonbladet att jag, och många andra, är beroende av Facebook. Nähä? Säger du det? Går man in mer än 2 gånger om dagen är man beroende. Går man in på Facebook via sin mobil när man är tillsammans med vänner är man beroende. Går man in på Facebook det första man gör varje morgon är man beroende. Då kan jag säga att jag är beroende.


MEN! Idag har jag inte gått in på Facebook. Jag har dessutom börjat fundera lite över den där sidan. Face-sekt, kanske man ska kalla den. Vad är den bra till, egentligen? Folk skriver bara en massa strunt, lägger upp full-bilder på sig själv och sina vänner, och skriver någon "rolig" kommentar till varandra ibland. Jaha, och det ska vara något det?

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards